sad_pvnDMEs57q
طرز تهیه قهوه ترک کافه بهنام
Gilace Company 07 شهریور 1402

طرز تهیه قهوه ترک کافه بهنام

طرز تهیه قهوه ترک کافه بهنام

قهوه ی ترک چیست ؟

 

بر خلاف تصور اکثر مردم قهوه ترک به شیوه ای از طبخ قهوه ی برشته شده و آسیاب شده در قهوه جوشی به نامجذوه یا ایبریک یا ... گفته میشود که قهوه در آن جوشانده میشود و بنا به طرفداران آن در اقصی نقاط دنیا باتوجه به اقلیم آن ناحیه به قهوه جوش مواد دیگری نیز اضافه می شود ، 

 

مثلا ارامنه به همراه قهوه ترک کمی شیر و پودر کاکائو به جاذوه اضافه میکنند و یا در میان اعراب گاها از هل ،زعفران ، دارچین و ... استفاده می کنند ، به هر حال قهوه ترک در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد ، از جمله ایرانکه از قدیم الایام طرفداران خاص خود را داشته است .

 

پیشنهاد ما برای طبخ یک قهوه ی بینظیر با پودر قهوه مدیوم کافه بهنام این است که ابتدا یک جاذوه مناسب باتوجه به تعداد فنجان های مورد نیاز تهیه کنید ، مثلا برای دو فنجان جاذوه دو کاپ و برای شش فنجان از جاذوهشش کاپ استفاده کنید ، مثلا اگر از جاذوه ی شش کاپ برای دو فنجان قهوه استفاده کنید ، قهوه تان قوام لازم رانخواهد داشت و قهوه ی شما کرمای خوبی نخواهد داشت ، بعد از آن نوبت به مقدار مناسب از پودر قهوه ترکمدیوم کافه بهنام میباشد که پیشنهاد ما یک قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه برای یک فنجان ۱۸۰ میلی لیتریاست . آیتم مهم دیگر آب است که باید حتما سرد باشد و سختی آن حدود ۱۰۰ باشد ، البته با توجه به ذائقه میتوان بجایآب از شیر و یا پودر کافی کریمر بهنام کافه استفاده کرد و در پایان بدلخواه شکر قهوه ای یا شکر سفید یک یا دو قاشق اضافه نمایید , در این لحظه با یک قاشق مواد درون جذوه را به خوبی هم بزنید و سپس جذوه را روی حرارت ملایم قرارداده تا قهوه شروع کند به حباب زدن از کناره های دیواره جذوه و این حباب ها کم کم شرو ع میکنند به حرکت به سمت مرکزجذوه ، این زمان طلایی برای گرفتن کرمای خوب میباشد ، پس باید توجه ویژه ای به این زمان داشته باشید وزمانی که حباب ها یک دایره به اندازه ی یک سکه رسید قهوه جوش را از حرارت بردارید .

 

نکته مهم : از همزدن در حین حرارت دادن قهوه خودداری نمایید .

 

شما موفق شدید یک قهوه ی خوب دم کنید ولی این پایان کار نیست ، سرو قهوه ترک مانده که یکی از آیتم های مهماست .

 

برای سرو درست بهتر است فنجان هایتان را از قبل با کمی آب جوش گرم کنید .

 

و در هنگام انتقال قهوه ترک از جذوه ابتدا کرمایی که روی سطح قهوه شکل گرفته را در فنجان ها به مقدار مساویتقسیم نموده و سپس باقی قهوه ترک را اضافه نمایید .

 

فروشگاه کافه بهنام یکی از بهترین قهوه ترک های موجود را به شما ارائه خواهد داد که به اعتراف بسیاری ازمشتریان بینظیر است ، شما میتوانید برای تست رایگان قهوه ترک به فروشگاه ما در رشت گلسار بلوار گیلان نبش۱۶۱ مراجعه نمایید و همچنین هر مقدار قهوه ترک که نیاز دارید را از فروشگاه به صورت آنلاین ویا حضوری تهیهنمایید .

 

یادتان باشد خرید از فروشگاه کافه بهنام الزامی نیست و پیشنهاد میکنیم برتی لذت بردن از بوی قهوه به کافهبهنام بلوار گیلان رشت سر بزنید.

برای ارسال نظر باید عضو شوید

دسته بندی بلاگ