sad_pvnDMEs57q
بهترین زمان نوشیدن قهوه
Gilace Company 04 تیر 1402

بهترین زمان نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه در حالت ناشتا

اگر از آن دسته افرادی هستید که به محض بیدار شدن قهوه می‌نوشید، بهتر است مصرف آن را به چند ساعت بعد بیدار شدن از خواب اختصاص دهید. خواهید دید که در این صورت انرژی بیشتری به شما خواهد داد. بر اساس مطالعات انجام شده، نوشیدن قهوه چند ساعت پس از بیدار شدن می‌تواند تاثیرات بیشتری نسبت به مصرف بلافاصله آن داشته باشد. به عنوان مثال برای افرادی که ساعت 6:30 صبح از خواب بیدار می‌شوند، بهترین زمان نوشیدن قهوه در صبح بین ساعت 9:30 تا 11:30 خواهد بود.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که روز خود را با ورزش شروع می‌کنید، خوب است که بدانید مصرف 2 فنجان قهوه پیش از ورزش، تا حد زیادی دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند به بازیابی انرژی شما پس از تمرینات ورزشی کمک کند. قهوه باعث افزایش جریان خون تا 30 درصد شده و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت‌ها را نیز افزایش می‌دهد. برای اینکه بیشترین تاثیر کافئین را در عملکرد ورزشی خود داشته باشید، بهتر است نوشیدنی خود را 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش مصرف کنید.

بر اساس تحقیقاتی که در سال 2011 در دانشگاه هاروارد امریکا انجام شد، افرادی که به طور مرتب قهوه می‌نوشند تا 20 درصد کمتر دچار افسردگی می‌شوند. همچنین احساس شادی بیشتری می‌کنند. اگر با نوشیدن قهوه حس خوبی پیدا می‌کنید، بزرگترین دلیل برای مصرف آن را دارید. پس جدا از برخی مضرات قهوه، فواید قهوه نیز دیده می‌شود.

نوشیدن قهوه با معده خالی

در بحث مضرات قهوه، برخی افراد عادت دارند به محض بیدار شدن، قهوه بنوشند. تحقیقات زیادی نشان دهنده تاثیر قهوه بر سلامت بدن و ذهن بوده است. اما از این نکته غافل نشوید که نوشیدن قهوه با معده خالی توصیه نمی‎‌شود. چرا که اسید هیدروکلریک معده را افزایش داده و باعث سوزش آن می‎‌شود. بنابراین به افرادی که دچار زخم معده و التهاب معده هستند، پیشنهاد می‎‌شود قهوه خود را همراه با صبحانه‌ای کامل مصرف کنند. یا حداقل در شرایطی که معده کاملا خالی نیست.

همچنین در بحث مضرات قهوه نوشیدن قهوه با معده خالی، علاوه بر افزایش کوتاه مدت فشار خون، می‌تواند باعث افزایش اضطراب و اختلال در تمرکز نیز شود. چرا که با بیدار شدن فرد از خواب، هورمونی به نام کورتیزول در بدن ترشح می‎‌شود که باعث هوشیاری و تمرکز فرد می‎‌شود. مطالعات نشان داده است که با نوشیدن قهوه با معده خالی، در عملکرد این هورمون اختلال ایجاد شده و می‌تواند نتیجه معکوس دهد. همچنین نوشیدن قهوه با معده خالی به افرادی که مشکل کیسه صفرا دارند توصیه نمی‎‌شود. چرا که با اینکار کیسه صفرا منقبض شده و عملکرد آن مختل می‎‌شود. در این صورت ممکن است دچار بی اشتهایی، تب، استفراغ، اسهال و درد شدید شوید. پس با مصرف این نوشیدنی بی‌نظیر در زمان مناسب، از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

1932 - بهترین زمان نوشیدن قهوه

برای ارسال نظر باید عضو شوید

دسته بندی بلاگ